Goede voornemens? Zo maak je ze waar!

We maken ze allemaal: Goede voornemens! Maar maak je ze ook allemaal waar? Via Management Team kwamen we nuttige informatie tegen waarin Max Wildschut een aantal tips aanreikt.

Max Wildschut is niet de eerste de beste. Hij is opgeleid als cognitief psycholoog aan de Rijksuniversiteit Leiden en studeerde af op onderzoek naar de effecten van stress op het geheugen. Na het afronden van zijn studie werkte hij als trainer, onderzoeker en als consultant voor diverse grote bedrijven.

Goede voornemens
Klik op de afbeelding voor het volledige artikel

 

Coaching leiderschap GGD Kennemerland

Janneke Panis-Beljaars, Gezondheidsbevorderaar Publieke Gezondheid:

Ik moet zeggen dat ik voor de training niet gedacht had dat het mijn werkplezier zo zou verhogen! Het werkt door, zowel privé als in het team. Het is super om te ervaren dat er ruimte is om uit te spreken hoe een bepaalde opmerking overkwam, om te praten in termen van de Vier Elementen en elkaar te vinden door te zeggen wat je voelt en hoe je het ervaren hebt.

 

Banner-GGD-Logo

Coaching voor Leiderschap

Leiders gaan op kop, tegen de wind in..
Leiders gaan op kop, tegen de wind in..

Bij een stabiel economisch klimaat ligt de nadruk op beheer en management. Maar in deze tijd van verandering manifesteert zich steeds nadrukkelijker de behoefte aan leiderschap.

Wij zien duidelijk dat grote organisaties hun leidinggevenden en managers individueel ondersteuning willen bieden om zich te ontwikkelen in hun leiderschapskwaliteiten.

Op dit moment zijn we met meerdere coachtrajecten bezig bij onder andere GGD Kennemerland, Solyne BV, Wageningen Imares en Hamifleur. Het gaat hierbij hoofdzakelijk om het versterken van het leiderschap van leidinggevenden en managers.

Hoe zit dit bij jouw organisatie? Is dit herkenbaar?

Klantgerichtheid en samenwerking bij PostNL

Voor grote organisaties zoals PostNL is meer klantgerichtheid en betere samenwerking cruciaal om overleven in deze tijd. Ook verantwoordelijkheid nemen is nu een hot item. Op dit moment zijn we bij PostNL, voor de afdeling Klant- en Kwaliteitsmanagement bezig om hiervoor speciale trainingen te geven.

De komende maanden werken wij via een gezamenlijke KickOff, extra teamdagen en een vervolgdag aan het vermogen van de medewerkers om  de organisatie- en afdelingsdoelstellingen om te zetten in teamacties en individuele acties. We gaan voor directe toepassing in gedrag in de praktijk.

Een uitdagende en interessante klus!

www.postnl.com/nl/over/strategie/index.aspx

Fusie vergt cultuurverandering

We hebben vaak te maken met reorganisaties en fusies. Hierbij worden niet alleen twee organogrammen samengevoegd, maar vooral ook twee verschillende culturen. En dat vergt goede begeleiding, wil het geen jarenlang onderhuids proces worden.

Afgelopen maand zijn we aan de slag gegaan met uitvoerders, managers en medewerkers bij een fusie tussen SIKA Nederland BV uit Utrecht en Descol Sportvloeren uit Deventer. De nieuwe organisatie hecht groot belang aan hun menselijk kapitaal voor het slagen van de fusie en uitbouwen van de marktpositie. Met individuele coaching ondersteunen wij zowel leidinggevenden als medewerkers.

Cultuurdag bij De Woonschakel

Wooncoorperatie de WoonschakelWe hebben pas een intensieve cultuurdag gedaan met alle leidinggevenden van wooncorporatie De Woonschakel.

Een dag waarin het doel, de noodzaak en de consequenties van het niet werken aan cultuurverandering en het daarbij gewenste én ongewenste gedrag van leidinggevenden helder en duidelijk is geworden.

Deze dag met de leidinggevenden is de aftrap van de cultuurverandering bij DWS. Een vervolg van deze “cultuurreis” met alle functionele teams en medewerkers staat in de planning.

Een interessante en uitdagende klus!