We merken het ook in onze contacten met organisaties steeds vaker; er wordt gevraagd naar iets nieuws. In een artikel van Management Team wordt aangegeven de juiste vragen te stellen.

We willen steeds iets nieuws, alleen wat brengt het ons?

Organisaties springen van het ene expertsysteem naar het andere; van Meyer Briggs, Insight, Discovery naar DISC etc.

Misvatting

De verwachting is dat steeds een nieuw systeem de verandering zal gaan brengen. Mensen worden zich wel bewust en krijgen ook inzicht. Echter wat wordt er nu écht mee gedaan.

De realiteit is vaak dat een ieder weer gaat doen wat hij of zij altijd al doet, meer van hetzelfde, met weinig effect dus. Hoe komt dat eigenlijk?

Les één

Mensen zijn geneigd les één over te slaan in een wereld waar alles snel moet. Les één is de moeilijkste les, want die gaat over jezelf.

Wat doe ik, van waaruit doe ik het, wat staat me in de weg, wat kan ik meer/anders doen?

Wat en wie heb ik nodig? En hoe geef ik het vervolg in de dagelijkse praktijk?

Wil je weten hoe het anders kan? Neem contact met Team Time op!

We willen steeds iets nieuws

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *